top of page
  • Tudor Triponescu

Cum a fost la Saisho Meet?


Să fim sinceri: nimeni, nici eu, nici voi, nu ne-am gândit că o să existe vreodată un eveniment așa reușit, asemănător unui eveniment din afară. Acest meet a dublat și ca eveniment aniversar, deoarece la 3 zile după Saisho Meet blogul Table Japoneze a împlinit 6 ani de când am făcut pagina de Facebook, în vara lui 2016. Atunci când am creat blogul nu am crezut niciodată că o să ajungă așa departe și că o să avem o comunitate așa unită. Știu, sună clișeic și probabil ați mai auzit asta de la orice youtuber sau persoană care a fondat o comunitate care a ajuns mare.

Vineri seara am decis să ne strângem în parcarea de jos de la Sala Polivalentă pentru un "pre-meet" specific evenimentelor din afară, unde oamenii se strâng cu o seară înainte. Nimeni nu vorbea de Saisho Meet, ci pur și simplu despre mașini. Toată lumea se distra, eu doar stăteam și mă uitam în gol pentru că aveam mari emoții, mai îmi făceam curaj să fac câteva story-uri, dar per total creierul meu intrase în limp mode și așa am fost până sâmbătă pe la jumătatea evenimentului, până când am clasificat meet-ul ca fiind reușit. Nu știu exact de ce eram așa, organizasem în trecut mici întâlniri (care au umplut parcarea de la Kaufland Barbu Văcărescu) dar niciodată nu am pus la cale ceva așa mare, așa oficial și mai ales într-o echipă de peste 10 oameni.


23 Iulie - Show time!

Imediat ce am ajuns, câteva mașini japoneze deja s-au strâns în parcare, erau aproximativ 3 ore înainte de ora de începere oficială a meet-ului. Atunci am putut să vizualizez deja evenimentul: eram în parcarea de la Veranda, cu câteva mașini japoneze, trebuia doar să îmi imaginez că nu va fi așa pustiu pe aici, nu?

După ceva timp de când a început meet-ul în mod oficial, am observat că lumea deja se distra și erau cu telefonul în mâna să filmeze AE86-ele cu telecomanda făcând drift prin parcare.

Mașinile tot veneau și au continuat să vină până la apus. Cred că cel mai mare "show stealer" a fost Mike când a venit cu RX7-ele, țin minte că am văzut mașina pentru o secundă, iar apoi a devenit pur și simplu înconjurată de oameni. Mike chiar a trebuit să le facă semn celor din spate ca să lase loc dacă mulțimea vrea cu adevărat să audă cum se turează motorul rotativ, dar lumea scăpase ceva din vedere: când turezi un motor Wankel e posibil să primești o flacăra de cam un metru în fața ochilor tăi.

Am decis să aranjăm Civic-urile hatchback unul lângă altul că să arătăm evoluția și diferențele între generații, deși din această aliniere a lor lipsea Type R-ul EK9, am avut un înlocuitor care arăta ca el, iar rezultatul a fost o aliniere de EG, EK, EP3 Type R (care a apărut și pe blog), FN2 Type R Mugen, FK2 Type R și FK8 Type R, iar poate la anul o să avem și ultima generație de Type R!

La standul Cube Performance, pe lângă un Subaru STI Hawkeye și un GTR R35, a fost prezent și un Civic EK, mașina special pregătită de circuit, cu scaune scoică Sparco, rollcage omologat FIA, fețe de uși din fibră de carbon, suspensie reglabilă Cusco, semislickuri Nankang, un motor B16 conectat la un calculator Hondata si cu admisie de fibră de carbon. Per total, mașina e un track weapon, îmbrăcată într-un livery copilăresc care a fost dictat de dorința fiului lui Marian Oancea de la Cube care a spus că vrea dinozauri și dorința fiicei lui care a spus că vrea câini și prințese atunci când au fost întrebați ce ar vrea să aibă Civicul ca livery. Și uite așa am ajuns să îi spun mașinii ăsteia "Civicul de grădiniță", e porecla perfectă.

Pe măsură ce soarele apunea după blocuri, devenea mai răcoare, iar pozele deveneau mai interesante, Vali, fotograful nostru, chiar se interesase dinainte să vadă exact când va fi golden hour ca să fie pregătit pentru acele cadre specifice deja evenimentelor de la Veranda.

După apus vibe-ul meet-ului se schimbase, iar eu venisem pregătit deja cu alt playlist, playlistul cu techno, dnb și muzică electronică cu specific aniilor 2000, predominant extrase din Mid Night Club 3, seria Need for Speed și primul film din Fast and Furious.

Cred că la ora actuală toată lumea știe și vrea aceste playlisturi, așa că am să le las pe toate mai jos, atât pentru Spotify cât și pentru Youtube.


Spotify

Youtube


Playlist-urile astea, au durat ceva să prindă formă, au început pur și simplu cu muzică din ce am menționat mai sus (MNC, NFS și F&F) și ușor, ușor atât eu, cât și comunitatea am adăugat melodii împreună și a ieșit acest mixtape nostalgic. Ăsta e încă un aspect despre care voiam să vorbesc pe blog despre Saisho Meet, nu a fost doar munca mea și a lui Sorin, toată lumea a contribuit cu câte ceva, de la organizarea și logistica evenimentului până la muzica de pe fundal, dacă ai trimis vreodată pe serverul comunitatii noastre de Discord un link la o melodie care a ajuns în playlist, ai contribuit.


Revenind la meet, băieții cu S-Chassis și-au parcat mașinile una lângă altă, iar Matei cu 200SX-ul alb cu bodykit Type X și Andi cu S14-ele verde făceau împreună un concurs de "best turbo flutter" care, din nou, a fost încă un aspect original al Saisho Meet-ului.

Pe la ora 22, mașinile au început să se îndrepte spre ieșire. Acesta a fost un moment cheie al evenimentului și total neanunțat dinainte, toată lumea adunându-se jos, la penultimul etaj, cel acoperit, filmând mașinile care părăseau parcarea. Entuziasmul a fost nemaîntâlnit din partea spectatorilor.


După meet ne-am îndreptat spre sediul Cube Performance din Voluntari, localizat la doar 10 minute de Veranda Mall. Acolo am avut un afterparty unic în România și am putut să petrecem fără să ne facem griji că vom primi plângeri pentru zgomot.

Mulțumim Cube Performance pentru afterparty și nu uitați să aruncați un ochi pe pagina lor de Facebook și Instagram.

Vă mulțumim tuturor celor care ați făcut Saisho Meet posibil, în special echipei care a venit vineri seară să stabilim cum o să aranjăm mașinile și să ne împărțim sarcinile pentru o bună organizare. De asemenea, lui Daniel de la Stacs TV îi mulțumim enorm de mult că ne-a luat sub aripa lui și ne-a învățat știința din spatele unui eveniment auto organizat cu succes. Mulțumim conducerii Veranda Mall pentru că ne-au lăsat să organizăm acest eveniment și l-au promovat pe site-ul și rețelele lor de socializare și îți mulțumim ție, cititorule, chiar dacă ai apucat să vii la eveniment sau nu, că ești aici să ne susții și ne faci să continuăm să muncim pentru o comunitate grozavă cu o pasiune pentru ceva destul de ieșit din comun, tablele japoneze. :)

P.S: Am observat că pe parcursul evenimentului au fost câțiva oameni cu aparat foto pe film, ceea ce mă încântă foarte tare și aș vrea să le mulțumesc și pe calea asta celor care au făcut poze pe film (sau editate în acest stil). Personal cred că așa a fost prins cel mai bine vibe-ul la Saisho Meet, care apropo, înseamnă "primul" sau "începutul" în japoneză, sugerând ideea că e prima noastră întâlnire, dar și o mică referire la ce scrie pe interiorul merch-ului nostru.

Poza de coperta: @motanut.ph

bottom of page